Regulatory Compliance | English Recording

Background
Regulatory compliance is the mutually conformity of the respective (local) marketing authorization (including ASMFs and CEPs) with the manufacture and release of active pharmaceutical ingredients and medicinal products over the whole life cycle. It covers the areas development, manufacture, control strategy and stability and respective monitoring and verification activities. Most of these activities are responsibilities of the MAH as recently confirmed in a (draft) reflection paper (EMA/457570/2019) issued by the EMA (GMP/GDP Inspectors Working Group). These Regulatory/GMP obligations start with the submission of the marketing authorization application. At that time, the applicant must already ensure that details provided in the dossier are reflected in the data established and activities performed so far. These requirements are continuous, for the entire life cycle of the medicinal product, and the marketing authorization holder must ensure regulatory compliance throughout the life cycle of the medicinal product. Important questions in this context are:

  • Are all processes in place to ensure that GMP certificate remains current?
  • Are deviations and changes appropriately processed and communicated?
  • Does the manufacturer have all the necessary information? ... dossier?
  • Are (new) regulatory requirements implemented appropriately (...ICH Q8, life cycle concepts, validation requirements, …)
  • Are approval requirements and obligations fulfilled (stability studies, validations, ....)?
  • Processes in place according to ICH Q12 ....
  • Risk management system adequate?... Continuous review!
  • All data integrity requirements met?... also at all levels of delegated activities?


Type of Training
The training is not only designed for less experienced participants but is also very well suited to deepen and consolidate existing knowledge for more experienced participants. The training is provided in English.

Who should participate?
Personnel with responsibilities for pharmaceutical quality systems, change control, batch release, testing and stability testing. Members RA-CMC teams responsible for the information provided in the dossier and respective variations. Quality assurance personnel with focus on monitoring and verification activities.

Format
With this training, you receive the content in an e-learning format. You can listen to and watch the lecture comfortably on your computer screen. Conveniently, no matter where you are. Since it is a recording, you can choose and schedule your own training times and interrupt at any time if necessary.

Via the email address fragen@alphatopics.de you can ask questions to the trainer at any time by email and get them answered - if necessary, also by phone. This is included in the training fees.


Duration: 180 minutes
Lecture language: English | Slides: English

...more from your speaker Dr. Markus Veit...

Webinars allow you to participate in training courses and lectures conveniently from anywhere at any time. They are the perfect way to keep up to date with the latest knowledge without much effort. You are also welcome to ask the speaker questions after the webinar.


Note on contingent call-off: When booking this webinar described here, two units will be deducted per participant.

For team training, please contact us.

 

Informationen
Kurs ID 10271
Referent
Zeitraum frei wählbar
Kategorie Webinar on specialization
Sprache Englisch
Status bestätigt
Preis 500.00 € zzgl. MwSt.
Veranstaltungsort

E-Learning | Streaming in MP4 format (EN)

weitere Informationen

Preise & Teilnahmebedingungen

pro Person zzgl. MwSt. - Zahlung nach Erhalt der Rechnung.


Die Gebühr schließt bei einer Einzelbuchung ein:

  • die einmalige Ansicht des gebuchten Webinars/ bzw. der Webinar-Reihe durch die uns vorab benannte Person bzw. benannten Personen.
  • den Erhalt der gezeigten Folien als druckfähige PDF-Datei. 

Das Training ist personengebunden und dient bei einer Einzelbuchung nur den persönlichen Schulungszwecken - nicht für ein ganzes Team. Wir danken Ihnen für Ihre Fairness.

Eine Stornierung oder die Änderung der Person ist nach Versand des Handouts (Live: in der Regel 1-2 Tage vor dem Event | Streaming: sofort) nicht mehr möglich.

Die vollständigen Allgemeinen Geschäftsbedingungen sowie Teilnehmerinformationen finden Sie hier.

Einwilligung zu Foto- und Filmaufnahmen sowie deren Veröffentlichung: Wir weisen darauf hin, dass während unserer Veranstaltungen Fotos und Filmaufnahmen durch von uns beauftragte und autorisierte Personen oder Dienstleister zur Dokumentation unserer Veranstaltungen (Rechtsgrundlage Art. 6 Abs. 1 lit. f DSGVO) gemacht werden. Die Aufnahmen dienen unserer Öffentlichkeitsarbeit sowie der Nutzung, Veröffentlichung und Verbreitung in Druck-, Digital und Online-Medien, wie z.B. Newslettern, Webseiten, Broschüren, Flyern und sozialen Netzwerken. Es wird in diesem Zusammenhang insbesondere darauf hingewiesen, dass Fotos und Videos im Internet von beliebigen Personen abgerufen werden können. Es kann nicht ausgeschlossen werden, dass solche Personen die Fotos/Videos weiterverwenden oder an andere Personen weitergeben. Mit der Anmeldung zur und Teilnahme an der Veranstaltung willigen Sie ein, dass es dem Veranstalter gestattet ist, auf der Veranstaltung gemachte Fotos, Audio- und/oder Filmbeiträge ohne Einschränkung, auch zu Werbezwecken, genehmigungs- und vergütungsfrei medienübergreifend zu veröffentlichen. Sie haben das Recht, diese Einwilligung jederzeit zu widerrufen. Durch den Widerruf der Einwilligung wird die Rechtmäßigkeit der aufgrund der Einwilligung bis zum Widerruf erfolgten Verarbeitung nicht berührt. Das bedeutet, dass die Einwilligung mit Wirkung für die Zukunft widerrufen werden kann. Ihr Foto/Video nehmen wir dann unverzüglich aus unserem Internetauftritt. Ihren Widerruf richten Sie in diesem Fall unter Nennung der Veranstaltung bitte an info(at)alphatopivs.de.

Sonderpreise für Teambuchungen: Wenn einzelne Themen für mehrere Kollegen in Ihren Teams von Interesse sind, nehmen Sie bitte Kontakt mit uns auf.
Hier bieten wir Ihnen als Unternehmen spezielle Gruppenpreise an. Die Gruppengröße ist pro Webinar auf max. 30 Teilnehmer limitiert. Sie können live teilnehmen oder zu einem individuellen späteren Zeitpunk das Webinar in unserer Videobibliothek streamen.

Hinweis zum Kontingentabruf: Bei Buchung über Ihr Firmenkontingent beachten Sie bitte den separaten Hinweis in der Beschreibung des Webinars wie viele Teile für das gewählte Webinar, bzw. die Webinar-Reihe von Ihrem Kontingent abgezogen werden. Sparen Sie mit der Buchung eines 10er-Kontingents und kombinieren Sie beliebig 10 Einzel-Webinare (je 90 Min.) aus den angebotenen Themen. Preis: 2500,- € pro Kontingent zzgl. MwSt.

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